Maanantaiseen tapaan ohjelmassa oli agilityn alkeiskurssi. Tällä kertaa ohjelmassa oli rengas, pituus, keinu ja "kierrä" käsky. Lisäksi itsenäisesti treenasin putkea ja keppejä. Mukavasti loppua kohden Nappi alkoi väläytteleen osaamistaan  Alkutunti kun meni koiran herättelyyn, se kun olisi paljon mielummin haistellut kivoja hajuja ja flirttaillut kurssin naisille  

Keinua treenasimme ihan paukuttelutreeneillä. Eli koiran piti tassulla/tassuilla painaa keinua alas --> paukaus ---> palkka. 

Opin jälleen jotain koirastani. Olin nimittäin luullut, että sillä on jonkinlainen muistikuva kepeistä sen verran itsenäisesti se osasi kevään kurssin lopulla ne. Mutta. Nyt kun tehtiin niitä uudessa paikassa, eri kepeillä se ei osaakaan. Ollaan nyt vissiin kahdesti otettu tällä kurssilla keppejä ja nyt usean toiston jälkeen (yli 5-alle 10) se alkoi näyttää samalta kuin aiemmin. Eli koira hakee itse oikean kulman ja osaa lähteä pujotteleen oikeista väleistä. Itse kun olen "kaikki-tänne-heti-nyt" tyyppiä en malta tarpeeksi aikaa käyttää perustreeneihin vaan kuvittelen että koira osaa jutun ja menen vauhdilla eteenpäin. Vaikka pitäisi vaan jatkaa samaa treeniä mutta muunnellen paikkaa, aikaa, jne. Hieno ja hyvä havainto. Ja miten niin että siitä on jo useita vuosia sitten sanottu mulle?! 

Lopuksi teimme pienen ratapätkän hyppy-hyppy-putki. Aloitettiin ihan hyppy-putki pätkällä. Kun se meni hyvin tehtiin hyppy-hyppy-putki. Nappi jaksoi toistoja, oli nopee ja innokas JA NOPEE!!  Toi palkkakippoa mulle käteen ja oli iloinen ja halus tehdä mun kanssa töitä. JEEEE!