Näin kevään kynnyksellä valtaa aina kova into treenailla ja suunnitella tulevan kesän menoja. Niin paljon kivoja tapahtumia ja leirejä on taas tiedossa. Pitää vain katsoa mihin on rahkeita lähteä, kaikkeen kun ei voi osallistua. Tekisi mieli myös jotain virallista koettakin suunnitella mutta tällä treenimäärällä ei ehkä kuitenkaan. Tokojuttuja ei olla treenattu ollenkaan vaan ollaan keskitytty ihan nome rintamalle.

Nome juttuja ollaan toki treenattu vaikkakaan varsinaisesti ei mitään uutta ole ohjelmaan otettu. Nyt viime aikoina olen treenannut linjoja, markkeerauksia, muistijuttuja ja suuntia. Ihan kivasti on treenit menneetkin. Napilla on kovasti intoa ja sen kanssa on siinä mielessä kiva treenata. Mutta sitten jos alan jankkaamaan sen kanssa liikaa jotain yhtä juttua se alkaa höpsöttelemään. Karkaa damille, tai perseilee luovutuksessa. Se mielestään selkeästi osaa paremmin kuin emäntä.

Ongelmana on se, ettei mulla ole niin paljon tietotaitoa että osaisin muuntaa harjoituksia niin että ne olisi uusia ja mielenkiintoisia. Olen kyllä nyt vaikeuttanut muutamia treenejä ja saanut kikkuran mielenkiinnon pidettyä yllä. Vaikeaa kun on tumpelo ohjaaja. ;)

Jostain pitäisi kaivaa myös pilli esille ja treenailla pillikäskyjä. Tai oikeastaan opetella, kun eihän mulla vielä ole kuin luoksetulo pillitys. Pysähtymään ainakin pitäisi oppia. Pitää lähteä taas katseleen nome kokeisiin että mitäs kaikkea siellä pitää osata. Teoria ja käytäntö ei aina oikein kohtaa.

Lumien sulettua pitää hommata riistaa ja alkaa treenaaamaan niillä. Napille on kyllä kania pentuna näytetty mutta jälkeä en sille ole koskaan tehnyt. Lintujen kanssa ollaan kyllä jonkin verran treenattu.

Nappi tuntuu aikuistuneen nyt kovasti. Sen huomaa treeneissä mutta myös ihan kotioloissa. En tiedä johtuuko muutosta maalle vai aikuistumisesta mutta sillä on herännyt vahtimisvietti. Minä kun olen luullut ettei sillä sellaista olekaan! Mukava touhuta sen kanssa kun se jo vähän osaa ja jaksaa keskittyä silti tehden hommia täysillä. :)

Mulla on mahdollisesti viikko vapaata tämän kuun lopussa joten sille viikolle saa ehdotella treenejä!! Tai jos ei pääse treenailemaan meidän kanssa niin treenivinkkejä voi laittaa tulemaan!